Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeWitam. Chciałbym zaoferować pomoc osobom, które nie są do końca zadowolone ze swojego zawieszenia w motocyklu. Przekonałem się ostatnio, że tuning zawieszenia to nie jest tylko wizja z opowieści znajomych. Poznałem firmę, która nazywa się Twenty Racing Suspension i stacjonuje w Kalkar w Niemczech. Zajmuje się ona zawieszeniami do Crossów, Enduraków, Quadów, Supermoto i ścigaczy. W firmie można dostać dowolne sprężyny amortyzatorów, zregenerować zawieszenie i co najlepsze, dokonać tuningu zawieszenia. Modyfikacje wchodzące w tuning zawieszenia obejmują: - podstawową regenerację, czyli wymianę uszczelniaczy i oleju, - wymianę teflonowych tulei ślizgowych, - polerowanie gładzi ślizgowych ma na celu usunięcie zarysowań, przez które wycieka powoli olej oraz zmniejszenie współczynnika tarcia, co daje efekt szybszej reakcji zawieszenia, - wymianę sprężyn w przednich jak i w tylnym amortyzatorze, - modyfikację hydrauliki, tzw. seting, który zmienia charakterystykę zawieszenia tak, aby dostosować je do wymogów użytkownika i sportu, w którym jeździ. - wstępna regulacja. Do powyższych modyfikacji potrzebne są przynajmniej dwie informacje: - waga zawodnika, za pomocą której dobierane będą twardości sprężyn, lepkość oraz ilość oleju, - sport jaki uprawia zawodnik (Enduro, Motocross, CrossCountry itp.) i problemy jakie użytkownik widzi w swoim zawieszeniu. Daje to możliwość takiej modyfikacji hydrauliki, aby zaspokoić wszystkie wymagania zawodnika. Z usług tych korzystają najlepsi zawodnicy między innymi z Niemiec, Belgi i Holandii. Koszt modyfikacji całego zawieszenia to ok. 1750 zł wraz z przesyłką do Niemiec. Czy to dużo za zawieszenie, na którym jeżdżą najlepsi zawodnicy? Dobre zawieszenie powinno amortyzować przeszkody, nie dając kierowcy wiadomości w postaci uderzenia w kierownicę, że właśnie ją przebył. Nie powinno też fundować uderzenia zawodnika w tyłek przy pokonywaniu przeszkód i nierówności. Bardzo ważnym aspektem jest bezpieczeństwo, czyli między innymi przyczepność przy stromych zjazdach i możliwość hamowania, o czym przekonałem się kiedyś skręcając na zjeździe kolano i kostkę (mimo posiadania odpowiednich butów i ochraniaczy). Koła mają toczyć się po podłożu, a nie dowolnie podskakiwać.
Odpowiedzmój e-mail: majster128@interia.pl gg:5632953
Odpowiedz